به بهانه هشتادمین سالگرد نمایش فیلم «کازابلانکا»

جست‌وجوی منجی آمریکایی در کوچه‌های کازابلانکا

پیر شدن مانند بالا رفتن از کوه است؛ کمی نفستان تنگ می‌شود، اما منظره بهتری نصیبتان می‌گردد!

ببینید | بر قله بازی

اینگرید برگمن یکی از عناصر اصلی عصر طلایی سینمای کلاسیک جهان و ستاره بی‌چون و چرای دهه 40 میلادی است. او از ابتدا می‌خواست بازیگر شود. کودکی راحتی نداشت مادرش را در دو سالگی و پدرش را در 14 سالگی از دست داد. اما عزم راسخش سبب شد از سن کم بتواند در فیلم‌های سوئدی بازی کند.
کد خبر: ۱۴۲۱۰۰۳
تعداد بازدید : 67

درخشش در سینمای سوئد نظر کارگردانان هالیوود را به خود جلب کرد. اینگرید در فیلم‌های اروپایی و آمریکایی، سریال‌های تلویزیونی و نمایشنامه‌های مختلفی بازی کرد. او یکی از معدود بازیگرانی است که بدون نیاز به تغییر ظاهر یا نامش در دنیای هالیوود پذیرفته شد.

برگمن به خوبی می‌دانست که ظاهر زیبای طبیعی‌اش با موفقیت با «رازل‌های مصنوعی» هالیوود رقابت می‌کند. شخصیت‌هایی که اینگرید بر عهده می‌گرفت همیشه با عدم اطمینان، ترس و اضطراب مواجه بودند که توسط او به خوبی نمایش داده می‌شدند.

این بازیگر به زبان‌های سوئدی، آلمانی، انگلیسی، ایتالیایی و فرانسوی صحبت می‌کرد و در دوره‌های مختلف به هر یک از این زبان‌ها فیلم بازی کرده است. اینگرید برنده جوایز متعددی از جمله سه جایزه اسکار، دو جایزه اِمی، یک جایزه تونی، چهار جایزه گلدن گلوب، یک جایزه بافتا و یک جام وُلپی شد.

اینگرید برگمن یکی از معدود بازیگران زنی است که در طول تاریخ سینما فرصت همکاری با چهره‌های شاخص صنعت سینما را داشته است. این بازیگر با کارگردانان مطرحی چون ویکتور فلمینگ، آلفرد هیچکاک، جرج کیوکر، مایکل کورتیز، ژان رنوآر، آناتول لیتواک، سیدنی لومت، اینگمار برگمان، روبرتو روسلینی و سلزنیک همکاری کرده است و در مقابل بازیگران بزرگی چون ‌لسلی هاوارد، هامفری بوگارت، کری گرانت، گری کوپر، جوزف کاتن، گریگوری پک، یول برینر، آنتونی پرکینز، آنتونی کوئین، لیو اولمان، عمر شریف و لورن باکال بازی کرده است.

•  تاریخ تولد و مرگ اینگرید برگمن در یک روز یعنی 29 آگوست (7شهریور) همزمان شده است.
•  اینگرید برگمن یکی از چهار بازیگر زنی است که حداقل سه جایزه اسکار بازیگری را دریافت کرده است.
•  تا قبل از بیست و پنج سالگی در زادگاهش سوئد در 11 فیلم بازی کرد.
•  اینگرید برگمن در سه فیلم از کارگردان نامی آلفرد هیچکاک بازی کرده است. 
•  در سال 1974 متوجه شد که به سرطان سینه مبتلا شده است و از همین بیماری نیز درگذشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها